Forma 1 hirek : Maláj statisztikák - Ötödik kettős Red Bull-győzelem |
Maláj statisztikák - Ötödik kettős Red Bull-győzelem
2010.04.08. 15:16
A 2010-es Maláj Nagydíj a Red Bull Racing kettős győzelmével zárult, Sebastian Vettel nyert Sepangban, Mark Webbert másodikként intették le, míg a dobogó harmadik fokára a Mercedes GP pilótája, Nico Rosberg léphetett fel. Az eredmény azt jelenti, hogy idén a harmadik versenyen a harmadik győztest láthattuk.
Összeállításunk alapjául ezúttal is az autosport.com által készített statisztikák szolgáltak.
Az idei első két kvalifikáción Vettel szerezte meg a pole pozíciót, de egyszer sem tudta győzelemre váltani ezt, Malajziában ugyanakkor másképp alakultak az események. Vettel Sepangban csak a 3. helyről startolhatott, Webber és Rosberg mögül, remek rajtjának köszönhetően azonban már az első kanyarban az élen fordult el, és vezető helyét a leintésig csak a bokszkiállás idejére engedte át.
A Red Bull Racing a kvalifikáción eddig verhetetlennek tűnik, zsinórban harmadszor, immáron Malajziában is az energiaital-gyárosok versenyzője rajtolhatott a pole pozícióból, ezúttal Webber volt a leggyorsabb a szakadó esőben rendezett időmérőn. Zsinórban négy első rajtkockát legutóbb a Ferrari pilótái szereztek, 2007-ben az első négy versenyhétvégén. Webber és a második legjobb eredményt jegyzett Rosberg között 1,231 másodperc volt a különbség, ami az elmúlt 10 év legnagyobb különbsége volt az első és a második helyezett között. A 2000-es Német Nagydíj szintén esős kvalifikációján David Coulthard 1,366 másodperccel verte Michael Schumachert.
Remekül teljesített a Force India párosa is a rajtfelállásról döntő edzésen, ugyanis Adrian Sutil és Vitantonio Liuzzi is a top tízből startolhatott. Erre a 2009-es Olasz Nagydíjon volt utoljára példa, igaz az volt az első alkalom is.
Nem minden versenyző örülhetett ugyanakkor a maláj időmérőn, a McLaren-Mercedes 2008-as világbajnoka, Lewis Hamilton ugyanis F1-es karrierje leggyengébb kvalifikációs eredményét érte el, miután csak a 20. helyről kezdhette a futamot. Eddig a tavalyi silverstone-i időmérő volt a leggyengébb eredménye a britnek, akkor a 18. rajtkockából vághatott neki a nagydíjnak.
|
Az indiai csapat pilótái közül végül csak Sutil ért célba, és szerzett pontot Sepangban |
Hamiltonhoz hasonlóan szomorkodhattak a ferrarisok is, azzal ugyanis, hogy Fernando Alonso a 19., Felipe Massa pedig csak a 21. rajtkockát foglalhatta el a rajtrácson, a maranellóiak az elmúlt 30 év leggyatrább kvalifikációját tudhatják maguk mögött. 2006-ban Monacóban ugyan mindkét Ferrari a rajtrács legvégéről startolt, ám akkor büntetés miatt kellett az utolsó sort elfoglalniuk.
Ami a versenyt illeti, a 2010-es Maláj Nagydíjra száraz időben került sor, és ahogyan arról már fentebb esett szó, a Red Bull kettős győzelmével ért véget. Érdekesség, hogy az energiaital-gyárosok eddigi hét elsőségük közül öt volt kettős siker. Vettel az összes eddigi F1-es futamgyőzelmét úgy szerezte, hogy az első sorból rajtolhatott, Malajziában azonban a második vonalból előretörve nyerte meg a világbajnokság harmadik nagydíját. A pole pozíciót megszerző versenyző pedig immáron négy futam óta nem tudta megőrizni a leintésig kvalifikációs eredményét.
Idén három versenyen három különböző csapat örülhetett futamgyőzelemnek, hiszen Bahreinben Alonso (Ferrari), Ausztráliában Button (McLaren), míg Malajziában tehát Vettel (Red Bull Racing) nyert. Ilyen utoljára 1990-ben történt, amikor is Ayrton Senna (McLaren), Alain Prost (Ferrari) és Riccardo Patrese (Williams) nyerték az első három futamot.
Nico Rosberg harmadszor állhatott dobogóra pályafutása során, míg a Mercedes az 1955-ös Olasz Nagydíj után először ünnepelhetett pódiumos helyezést.
A Maláj Nagydíjon Webber jegyezte a verseny leggyorsabb körét, az elmúlt hat futamon már negyedszer sikerült neki mindez.
A világbajnokság harmadik fordulója után Massa vezeti az egyéni pontversenyt, aki utoljára a 2008-as Francia Nagydíjon mondhatta ezt el magáról.
A programban a Kínai Nagydíj következik, amelyet április 16. és 18. között rendeznek.
|