Formula 1
..i..

Ha kérdésed van, a tom82a@freemail.hu MSN(!) címen elérsz.

 
Névnapok
 
Menü
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
A hét képe
Alonso, Chandhok és Senna
 
Számláló
Indulás: 2006-04-07
 
Chat
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Lopásgátló
 
Forma 1 hirek
Forma 1 hirek : Malajzia: csapatról csapatra

Malajzia: csapatról csapatra

  2010.04.07. 17:50

Az Ausztrál Nagydíj után egy héttel a csapatok már a Malajziai Nagydíjon álltak rajthoz. Lássuk, hogyan szerepeltek a csapatok.


McLaren
Lewis Hamilton jól szerepelt pénteken, míg Jenson Button szenvedett autójának egyensúlyával. Az időmérő edzésen a csapat rosszul ítélte meg az időjárást és egyik pilóta sem ment ki a pályára addig, amíg az idő el nem romlott. Button az intermediate gumikon kicsúszott a kavicságyba, így nem tudott részt venni a második etapon, míg Hamilton megpördült, de a 20. helynél jobbat nem tudott elérni. A versenyen Hamilton szenzációsan rajtolt, az első 500 méteren nyolc autót előzött meg. Későn, a 30. körben állt ki a boxba, majd ezt követően Sutillal már nem boldogult. A hatodik helyen ért célba. Button a rajtnál szélesen fordult és helyezést veszített, beragadt Alonso beteg Ferrarija mögé. A kilencedik körben egy jó döntést követően kemény keverékű gumit kapott és a hosszú etappal a tiszta pályán sok helyezést nyert.

Mercedes
Nico Rosberg első alkalommal szerzett rajthelyet az első sorban az időmérő edzés esős harmadik etapjában, míg Michael Schumacher 1.1 másodperccel elmaradva csapattársától a nyolcadik lett.
Versenye a 10. körben véget ért, amikor a hatos kanyarnál félre állt az autó instabilitása miatt. Egy kerékanya esett le róla.
Rosberg kerekének kipörgése miatt helyezést veszített Vettellel szemben a rajtnl. Nem tudott jól menni a lágy keverékű gumival, Kubica lépést tudott tartani vele. De Rosberg Kubica előtt maradt, a 23. körben a boxkiállás során egy másodpercet nyert, a Mercedes nagyszerű boxmunkájának köszönhetően.
A német pilóta elégedettebb volt a második etapjával a keményebb keverékű gumikon és pályafutása harmadik dobogós helyezését szerezte meg.

Red Bull
Mark Webber a pénteki második szabadedzésen időt veszített, amikor Renault motorja meghibásodott. Szerencséje az időmérő edzésen megfordult, ő és mérnöke, Ciaran Pilbeam az utolsó pillanatban hozták meg a döntést, intermediate gumikat tesznek fel. Webber 1.3 másodperces előnnyel szerezte meg a pole pozíciót Rosberg előtt. Vettelt az eső hátráltatta és a harmadik lett.
A versenyen Webber kerekei a fehér vonalon megpörögtek és Vettel a belső íven megelőzte őt. Webber a kettestől a négyes kanyarig próbált harcolni vele, de Vettel volt az ideálisabb helyen. A Ferrari és a McLaren bolyba történő beragadásával a dolgok nagyon kényelmesen alakultak a Red Bull számára és óvni tudták motorjaikat. Nem kétséges, Vettel világbajnoki esélyesként versenyzett.

Ferrari
Mint a McLaren, a Ferrari is túlságosan megbízott időjárás előrejelző rendszerében és túl sokáig várt, mielőtt az időmérő edzésen kiküldte autóit.
Alonso vasárnap a 19. helyről indulhatott a versenyen, míg Massa 21.-ről. A futamon Alonsónak már a rajttól problémái voltak, a visszaváltásokkal adódott probléma miatt majdnem lehetetlen volt számára előzni és a verseny nagy részét majdnem kuplung nélkül teljesítette. Ezt figyelembe véve sebessége meglehetősen jó volt.
A nyolcadik helyért harcolt és az utolsó előtti körben az egyes kanyarban Button mellett volt már. Sajnos, motorja megadta magát, fehér füst szállt fel belőle és Alonso kiállni kényszerült.
Massa a hetedik lett, megelőzte Buttont - aki szenvedett a kopott gumikkal - az utolsó körökben.

Williams
Az időmérő edzésen a Williams ott volt, ahol akart lenni, az autó nagyon jónak bizonyult esős körülmények között.
Rubens Barrichello követte Webber példáját, az intermediate gumikat tette fel, de csak a hetedik helyet szerezte meg, míg Nico Hülkenberg elégedett lehetett ötödik helyével.
A versenyen azonban egyik pilótának sem volt szerencséje. Barrichello nem tudott elindulni a rajtnál és majdnem nekiment a hátulról érkező Lucas di Grassi.
Barrichello volt az első, aki kiállt a boxba, a hetedik körben érkezett, majd ismét, a 44. körben. Végül a 12. helyen ért célba - csak ő, Buemi és Kovalainen választott két kiállásos stratégiát.
Hülkenberg a 13. körben állt ki a boxba és a 10. helyen ért célba, első pontját szerezve.

Renault
Vitalij Petrov üzemanyagnyomás és vízfolyás problémával küzdött pénteken, amellyel időt veszített. Az időmérő edzésen alig maradt le a harmadik etapról, míg Robert Kubica bejutott oda, ahol a hatodik helyet szerezte meg.
Petrov érdekes csatát vívott Hamiltonnal, bizonyítva, hogy nem szabad őt alulértékelni. A 34. körben esett ki sebességváltó probléma miatt.
Kubica ismét kimagasló teljesítményt nyújtott, megelőzte Hülkenberget az egyes kanyarban, a kettes kanyar kijáratánál Sutillal szemben nyert pozíciót, majd Rosberg mögött ritmust talált és a negyedik helyen fejezte be a versenyt.

Force India
A csapat tökéletesen előrelátta az időjárást az időmérő edzésen, így a tavalyi monzai verseny óta a legjobb eredményt érték el.
Adrian Sutil megerősítette, hogy milyen jó esőben, a negyedik rajthelyet szerezte meg, míg Liuzzi a 10. helyről vághatott neki a versenynek.
A futamon Sutilt megelőzte Kubica a kettes kanyarnál, de sikerült megtartania az ötödik helyet, annak ellenére, hogy Hamilton a verseny második felében nyomás alatt tartotta.
Liuzzi a hetedik helyet szerezte meg a rajtnál, de nem tudta megelőzni Hülkenberget.
Gázpedál probléma miatt a 12. körben állt ki.

Toro Rosso
A technikai igazgató, Giorgio Ascanelli viccesen azt mondta: 'A malajziai eső olyan, mint az angol tea: öt óra körül érkezik és hasonló a hőmérséklete.' Ez az időjárás nem feküdt Sebastien Bueminek, aki a második etapot esőgumikon kezdte, de túl későn kapta meg az intermediate abroncsokat. Ennek ellenére a 13. helyet szerezte meg.
Jaime Alguersuari szerencsére nem fogyasztotta el teljes üzemanyagát az első etapban azért, mert egy körrel tovább volt kint. A második etapban hasonló gumiproblémákkal küzdött, mint Buemi és a 14. lett. A versenyen jól kezelte a gumikat, a 19. körben állt ki a boxba és a kilencedik helyen ért célba - pályafutása első pontjait szerezve. Buemi első vezetőszárnya az első körben megsérült a Kobayashival történt ütközés során. Az autó alulkormányzottsága nem tett jót a gumiknak, így kétszer, a 16. és a 34. körben állt ki a boxba. A 11. helyen ért célba.

Lotus
A Lotus számára az időmérő edzés második etapjába kerülés felért egy győzelemmel. Heikki Kovalainen tökéletesen kihasználta az időjárási körülményeket és a 15. helyet szerezte meg. Jarno Trulli a versenyt a 18. helyről kezdte, miután leggyorsabb körében egy előtte megpördülő autó akadályozta. Kovalainen a 12. körben di Grassival ütközött, nem tudta lelassítani a huplis négyes kanyarnál Lotusát. Di Grassi első szárnya okozta a Lotus defektjét, ezért Kovalainennek a boxba kellett hajtania. Nyolc körrel később hidraulikus probléma miatt ismét vissza kellett mennie a boxba, amelyet kijavítottak és 10 kör hátránnyal visszaárt a versenybe. Jarno Trulli a másik Virginnel, Timo Glockkal ütközött, megsérült a karosszéria hátsó része, amely az autó kezelhetőségét is befolyásolta. Hidraulikus problémával a 17. helyen ért célba

Hispania
Karun Chandhok az időmérő edzésen első alkalommal tudott jobban teljesíteni csapattársánál, Bruno Sennánál, a 22. és 23. helyen zártak.
Ez volt a HRT számára az első alkalom, hogy esős időben dolgozhattak és Senna ki is csúszott.
A sorrend a versenyen változatlan maradt.
Senna a 16. körben állt ki a boxba, Chandhok egy körrel később és sikerült brazil csapattársa előtt maradnia.
Chandhok megelőzte Jarno Trullit a 45. körben, a 15. helyen ért célba, Senna a 16. lett.
A csapat örült annak, hogy mindkét autójával célba ért, technikai probléma nélkül.

Sauber
A csapat a szabadedzésen kipróbálta új hátsó szárnyrendszerét, de úgy döntött, a versenyre csak Pedro de la Rosa autójára szerelik fel.
Az időmérő edzésen a második etapban Pedro de la Rosa az utolsó szektorban két autót előzött meg gyors körében, ezért nem sikerült a harmadik etapba jutnia, a 12. helyet szerezte meg.
Kamui Kobayashi jobban teljesített, eddigi öt versenye során első alkalommal sikerült a harmadik etapba jutnia. A kilencedik helyet szerezte meg.
A versenyen mindkét pilóta pneumatikus problémával küzdött.
De la Rosa nem tudott felállni a rajtrácsra, autója a rajtrácsra felvezető körben állt meg. Kobayashi kilenc kört teljesített.

Virgin
A Virgin autói megbízhatóak voltak a szabadedzéseken, Timo Glockkal pedig az első alkalommal jutottak az időmérő edzés második etapjába. Glock kiváló kört futott az első etapban, de túl korán ment ki a másodikban, ezért pozíciót veszített Kovalainennel szemben. Di Grassi autóján az utolsó pillanatban döntöttek az üzemanyagszűrő cseréje mellett, mert nem voltak elégedettek az üzemanyagnyomással.
A versenyen sokkal jobb eredményt ért el, a Virginnel első alkalommal ért célba - a 14. lett. Az első körben öt autót előzött meg.
A verseny későbbi részében üzemanyag-takarékos módba állították az autót.
Glock Trullival csatázott a második körben, amikor a hátsó kerekek blokkoltak és a Lotus mögött megpördült, majd kiesett.

 
Következő verseny: Kína, Április 16-18.
 
Szavazás
Ki (volt) minden idők legjobb forma 1-es pilótája?

LEWIS HAMILTON
Fernando Alonso
Mika Hakkinen
Ayrton Senna
Alain Prost
Kimi Raikkonen
Nigel Mansell
Emerson Fittipaldi
Nelson Piquet
Niki Lauda
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
Egyéni pontverseny
Pos Driver Nationality Points
1 Felipe Massa Brazilian 39
2 Fernando Alonso Spanish 37
3 Sebastian Vettel German 37
4 Jenson Button British 35
5 Nico Rosberg German 35
6 Lewis Hamilton British 31
7 Robert Kubica Polish 30
8 Mark Webber Australian 24
9 Adrian Sutil German 10
10 Michael Schumacher German 9
11 Vitantonio Liuzzi Italian 8
12 Rubens Barrichello Brazilian 5
13 Jaime Alguersuari Spanish 2
14 Nico Hulkenberg German 1
15 Sebastien Buemi Swiss 0
16 Pedro de la Rosa Spanish 0
17 Heikki Kovalainen Finnish 0
18 Karun Chandhok Indian 0
19 Lucas di Grassi Brazilian 0
20 Bruno Senna Brazilian 0
21 Jarno Trulli Italian 0
22 Timo Glock German 0
23 Vitaly Petrov Russian 0
24 Kamui Kobayashi Japanese 0
 
Konstruktőri pontverseny
Pos Team Points
1 Ferrari 76
2 McLaren-Mercedes 66
3 RBR-Renault 61
4 Mercedes GP 44
5 Renault 30
6 Force India-Mercedes 18
7 Williams-Cosworth 6
8 STR-Ferrari 2
9 BMW Sauber-Ferrari 0
10 Lotus-Cosworth 0
11 HRT-Cosworth 0
12 Virgin-Cosworth 0
 

Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    A legfrissebb hírek a Super Mario világából és a legteljesebb adatbázis a Mario játékokról.Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Gigágá! Márton napján is gyertek a Mesetárba! Nemcsak libát, de kacsát is kaptok! Játsszatok velünk!    *****    A Nintendo a Nintendo Music-kal megint valami kiváló dolgot hozott létre! Alaposan nagyító alá vettem, az eredmény itt.    *****    Leanderek, Parfümök, Olajok, és Szépségápolási termékek! Használd a LEVI10 kupont és kapj 10% kedvezményt!Megnyitottunk    *****    Megjelent a Nintendo saját gyártású órája, a Nintendo Sound Clock Alarmo! Ha kíváncsi vagy, mit tud, itt olvashatsz róla    *****    Megnyílt a webáruházunk! Parfümök, Szépségápolási termékek, Olajok mind egy helyen! Nyitási akciók, siess mert limitált!    *****    Az általam legjobbnak vélt sportanimék listája itt olvasható. Top 10 Sportanime az Anime Odyssey-n!    *****    Pont ITT Pont MOST! Pont NEKED! Már fejlesztés alatt is szebbnél szebb képek! Ha gondolod gyere less be!    *****    Megnyílt a webáruházunk! NYITÁSI AKCIÓK! Tusfürdõ+Fogkrém+Sampon+Izzadásgátló+multifunkcionális balzsam most csak 4.490!    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran!    *****    Veterán anime rajongók egyik kedvence a Vadmacska kommandó. Retrospektív cikket olvashatsz róla az Anime Odyssey blogban    *****    Parfümök, Olajok, Párologtatók mind egy weboldalon! Siess mert nyitási AKCIÓNK nem sokáig tart! Nagy kedvezmények várnak    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Aki érdeklõdik a horoszkópja után, az nem kíváncsi, hanem intelligens. Rendeld meg most és én segítek az értelmezésben!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött + napi agymenések és bölcseletek    *****    KARATE OKTATÁS *** kicsiknek és nagyoknak *** Budapest I. II. XII.kerületekben +36 70 779-55-77    *****    Augusztus 26-án Kutyák Világnapja! Gyertek a Mesetárba, és ünnepeljétek kutyás színezõkkel! Vau-vau!    *****    A horoszkóp elemzésed utáni érdeklõdés, nem kíváncsiság hanem intelligencia. Rendeld meg és nem fogod megbánni. Katt!!!    *****    Cikksorozatba kezdtem a PlayStation történelmérõl. Miért indult nehezen a Sony karrierje a konzoliparban?