Malajzia: csapatról csapatra
2010.04.07. 17:50
Az Ausztrál Nagydíj után egy héttel a csapatok már a Malajziai Nagydíjon álltak rajthoz. Lássuk, hogyan szerepeltek a csapatok.
McLaren
Lewis Hamilton jól szerepelt pénteken, míg Jenson Button szenvedett autójának egyensúlyával. Az időmérő edzésen a csapat rosszul ítélte meg az időjárást és egyik pilóta sem ment ki a pályára addig, amíg az idő el nem romlott. Button az intermediate gumikon kicsúszott a kavicságyba, így nem tudott részt venni a második etapon, míg Hamilton megpördült, de a 20. helynél jobbat nem tudott elérni. A versenyen Hamilton szenzációsan rajtolt, az első 500 méteren nyolc autót előzött meg. Későn, a 30. körben állt ki a boxba, majd ezt követően Sutillal már nem boldogult. A hatodik helyen ért célba. Button a rajtnál szélesen fordult és helyezést veszített, beragadt Alonso beteg Ferrarija mögé. A kilencedik körben egy jó döntést követően kemény keverékű gumit kapott és a hosszú etappal a tiszta pályán sok helyezést nyert.
Mercedes
Nico Rosberg első alkalommal szerzett rajthelyet az első sorban az időmérő edzés esős harmadik etapjában, míg Michael Schumacher 1.1 másodperccel elmaradva csapattársától a nyolcadik lett.
Versenye a 10. körben véget ért, amikor a hatos kanyarnál félre állt az autó instabilitása miatt. Egy kerékanya esett le róla.
Rosberg kerekének kipörgése miatt helyezést veszített Vettellel szemben a rajtnl. Nem tudott jól menni a lágy keverékű gumival, Kubica lépést tudott tartani vele. De Rosberg Kubica előtt maradt, a 23. körben a boxkiállás során egy másodpercet nyert, a Mercedes nagyszerű boxmunkájának köszönhetően.
A német pilóta elégedettebb volt a második etapjával a keményebb keverékű gumikon és pályafutása harmadik dobogós helyezését szerezte meg.
Red Bull
Mark Webber a pénteki második szabadedzésen időt veszített, amikor Renault motorja meghibásodott. Szerencséje az időmérő edzésen megfordult, ő és mérnöke, Ciaran Pilbeam az utolsó pillanatban hozták meg a döntést, intermediate gumikat tesznek fel. Webber 1.3 másodperces előnnyel szerezte meg a pole pozíciót Rosberg előtt. Vettelt az eső hátráltatta és a harmadik lett.
A versenyen Webber kerekei a fehér vonalon megpörögtek és Vettel a belső íven megelőzte őt. Webber a kettestől a négyes kanyarig próbált harcolni vele, de Vettel volt az ideálisabb helyen. A Ferrari és a McLaren bolyba történő beragadásával a dolgok nagyon kényelmesen alakultak a Red Bull számára és óvni tudták motorjaikat. Nem kétséges, Vettel világbajnoki esélyesként versenyzett.
Ferrari
Mint a McLaren, a Ferrari is túlságosan megbízott időjárás előrejelző rendszerében és túl sokáig várt, mielőtt az időmérő edzésen kiküldte autóit.
Alonso vasárnap a 19. helyről indulhatott a versenyen, míg Massa 21.-ről. A futamon Alonsónak már a rajttól problémái voltak, a visszaváltásokkal adódott probléma miatt majdnem lehetetlen volt számára előzni és a verseny nagy részét majdnem kuplung nélkül teljesítette. Ezt figyelembe véve sebessége meglehetősen jó volt.
A nyolcadik helyért harcolt és az utolsó előtti körben az egyes kanyarban Button mellett volt már. Sajnos, motorja megadta magát, fehér füst szállt fel belőle és Alonso kiállni kényszerült.
Massa a hetedik lett, megelőzte Buttont - aki szenvedett a kopott gumikkal - az utolsó körökben.
Williams
Az időmérő edzésen a Williams ott volt, ahol akart lenni, az autó nagyon jónak bizonyult esős körülmények között.
Rubens Barrichello követte Webber példáját, az intermediate gumikat tette fel, de csak a hetedik helyet szerezte meg, míg Nico Hülkenberg elégedett lehetett ötödik helyével.
A versenyen azonban egyik pilótának sem volt szerencséje. Barrichello nem tudott elindulni a rajtnál és majdnem nekiment a hátulról érkező Lucas di Grassi.
Barrichello volt az első, aki kiállt a boxba, a hetedik körben érkezett, majd ismét, a 44. körben. Végül a 12. helyen ért célba - csak ő, Buemi és Kovalainen választott két kiállásos stratégiát.
Hülkenberg a 13. körben állt ki a boxba és a 10. helyen ért célba, első pontját szerezve.
Renault
Vitalij Petrov üzemanyagnyomás és vízfolyás problémával küzdött pénteken, amellyel időt veszített. Az időmérő edzésen alig maradt le a harmadik etapról, míg Robert Kubica bejutott oda, ahol a hatodik helyet szerezte meg.
Petrov érdekes csatát vívott Hamiltonnal, bizonyítva, hogy nem szabad őt alulértékelni. A 34. körben esett ki sebességváltó probléma miatt.
Kubica ismét kimagasló teljesítményt nyújtott, megelőzte Hülkenberget az egyes kanyarban, a kettes kanyar kijáratánál Sutillal szemben nyert pozíciót, majd Rosberg mögött ritmust talált és a negyedik helyen fejezte be a versenyt.
Force India
A csapat tökéletesen előrelátta az időjárást az időmérő edzésen, így a tavalyi monzai verseny óta a legjobb eredményt érték el.
Adrian Sutil megerősítette, hogy milyen jó esőben, a negyedik rajthelyet szerezte meg, míg Liuzzi a 10. helyről vághatott neki a versenynek.
A futamon Sutilt megelőzte Kubica a kettes kanyarnál, de sikerült megtartania az ötödik helyet, annak ellenére, hogy Hamilton a verseny második felében nyomás alatt tartotta.
Liuzzi a hetedik helyet szerezte meg a rajtnál, de nem tudta megelőzni Hülkenberget.
Gázpedál probléma miatt a 12. körben állt ki.
Toro Rosso
A technikai igazgató, Giorgio Ascanelli viccesen azt mondta: 'A malajziai eső olyan, mint az angol tea: öt óra körül érkezik és hasonló a hőmérséklete.' Ez az időjárás nem feküdt Sebastien Bueminek, aki a második etapot esőgumikon kezdte, de túl későn kapta meg az intermediate abroncsokat. Ennek ellenére a 13. helyet szerezte meg.
Jaime Alguersuari szerencsére nem fogyasztotta el teljes üzemanyagát az első etapban azért, mert egy körrel tovább volt kint. A második etapban hasonló gumiproblémákkal küzdött, mint Buemi és a 14. lett. A versenyen jól kezelte a gumikat, a 19. körben állt ki a boxba és a kilencedik helyen ért célba - pályafutása első pontjait szerezve. Buemi első vezetőszárnya az első körben megsérült a Kobayashival történt ütközés során. Az autó alulkormányzottsága nem tett jót a gumiknak, így kétszer, a 16. és a 34. körben állt ki a boxba. A 11. helyen ért célba.
Lotus
A Lotus számára az időmérő edzés második etapjába kerülés felért egy győzelemmel. Heikki Kovalainen tökéletesen kihasználta az időjárási körülményeket és a 15. helyet szerezte meg. Jarno Trulli a versenyt a 18. helyről kezdte, miután leggyorsabb körében egy előtte megpördülő autó akadályozta. Kovalainen a 12. körben di Grassival ütközött, nem tudta lelassítani a huplis négyes kanyarnál Lotusát. Di Grassi első szárnya okozta a Lotus defektjét, ezért Kovalainennek a boxba kellett hajtania. Nyolc körrel később hidraulikus probléma miatt ismét vissza kellett mennie a boxba, amelyet kijavítottak és 10 kör hátránnyal visszaárt a versenybe. Jarno Trulli a másik Virginnel, Timo Glockkal ütközött, megsérült a karosszéria hátsó része, amely az autó kezelhetőségét is befolyásolta. Hidraulikus problémával a 17. helyen ért célba
Hispania
Karun Chandhok az időmérő edzésen első alkalommal tudott jobban teljesíteni csapattársánál, Bruno Sennánál, a 22. és 23. helyen zártak.
Ez volt a HRT számára az első alkalom, hogy esős időben dolgozhattak és Senna ki is csúszott.
A sorrend a versenyen változatlan maradt.
Senna a 16. körben állt ki a boxba, Chandhok egy körrel később és sikerült brazil csapattársa előtt maradnia.
Chandhok megelőzte Jarno Trullit a 45. körben, a 15. helyen ért célba, Senna a 16. lett.
A csapat örült annak, hogy mindkét autójával célba ért, technikai probléma nélkül.
Sauber
A csapat a szabadedzésen kipróbálta új hátsó szárnyrendszerét, de úgy döntött, a versenyre csak Pedro de la Rosa autójára szerelik fel.
Az időmérő edzésen a második etapban Pedro de la Rosa az utolsó szektorban két autót előzött meg gyors körében, ezért nem sikerült a harmadik etapba jutnia, a 12. helyet szerezte meg.
Kamui Kobayashi jobban teljesített, eddigi öt versenye során első alkalommal sikerült a harmadik etapba jutnia. A kilencedik helyet szerezte meg.
A versenyen mindkét pilóta pneumatikus problémával küzdött.
De la Rosa nem tudott felállni a rajtrácsra, autója a rajtrácsra felvezető körben állt meg. Kobayashi kilenc kört teljesített.
Virgin
A Virgin autói megbízhatóak voltak a szabadedzéseken, Timo Glockkal pedig az első alkalommal jutottak az időmérő edzés második etapjába. Glock kiváló kört futott az első etapban, de túl korán ment ki a másodikban, ezért pozíciót veszített Kovalainennel szemben. Di Grassi autóján az utolsó pillanatban döntöttek az üzemanyagszűrő cseréje mellett, mert nem voltak elégedettek az üzemanyagnyomással.
A versenyen sokkal jobb eredményt ért el, a Virginnel első alkalommal ért célba - a 14. lett. Az első körben öt autót előzött meg.
A verseny későbbi részében üzemanyag-takarékos módba állították az autót.
Glock Trullival csatázott a második körben, amikor a hátsó kerekek blokkoltak és a Lotus mögött megpördült, majd kiesett.
|