Formula 1
..i..

Ha kérdésed van, a tom82a@freemail.hu MSN(!) címen elérsz.

 
Névnapok
 
Menü
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
A hét képe
Alonso, Chandhok és Senna
 
Számláló
Indulás: 2006-04-07
 
Chat
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Lopásgátló
 
Forma 1 hirek
Forma 1 hirek : Ha a riválisok nem eszmélnek, Red Bull-uralom jöhet

Ha a riválisok nem eszmélnek, Red Bull-uralom jöhet

  2010.04.06. 19:19

A Red Bull Racing érvényesítve a papírformát Sebastian Vettel révén a hétvégén Malajziában behúzta idei első győzelmét, egy olyan futamon, amely végre eső nélkül is izgalmas volt, így a kritikus hangok is elültek. Három forduló után a tabellára pillantva azt látjuk, hogy roppant kiegyenlített az élmezőny, ám a Red Bull könnyen a következő időszak domináns csapata lehet.


A hétvégén Malajziában Vettel lényegében ugyanazt csinálta, mint a szezon első két futamán is: vezetői hiba nélkül, pokoli tempóban autózott, most azonban az utolsó körig az élen állt, mivel ezúttal nem jött közbe nála semmilyen műszaki probléma. Ha valaki, akkor ő mindenképpen megérdemelte már a sikert.

Az 56 körös Maláj Nagydíj előtt a meteorológusok trópusi viharokat jósoltak, és bár vasárnap elmaradt az eső, így is látványos csaták zajlottak - igaz, közvetve ez is az esőnek volt köszönhető, hiszen szombaton a kvalifikáción néhány élversenyzőt megtréfált a csapadék, akik így a mezőny végéről voltak kénytelenek rajtolni.

Ferrari- és McLaren-blama.

Pénteken mindkétszabadedzést a McLaren-Mercedes versenyzője, Lewis Hamilton nyerte, és bár jól tudjuk, hogy a pénteki tréningeken születő eredményeknek nincs jelentőségük (Fernando Alonso szerint például neki édes mindegy, hogy második vagy utolsó lesz-e az első napon), ez azért jól jelezte, hogy a wokingiak folyamatosan fejlődnek az idénynyitó óta.

Az igazi felmérő persze a szombati időmérő lett volna, de az eső miatt a valós erőviszonyok ott sem rajzolódtak ki. A Ferrari a McLarennel karöltve ráadásul óriási baklövést követett el: versenyzőit mindkét istálló a bokszban jegelte a kvalifikáció elején, amikor még csak enyhén esett az eső, bízva abban, hogy hamarosan javulnak a körülmények. A két élcsapat számítása azonban nem jött be, az égi csatornák csak még jobban megnyíltak, és amikor Hamilton, Button, Alonso és Massa kihajtott a pályára, akkor ott már olyan körülmények uralkodtak, melyeken nem tudták megjavítani azok idejét, akik vették a fáradtságot, és már az első percekben megfutották első mért köreiket. Alonso remek piruetteket rajzolt le, Massa és Hamilton is megcsúszott, így mindhárman kiestek már az első etapban, és a rajtrács utolsó harmadában foglaltak helyet. Csakúgy Button, aki ugyan időeredménye alapján továbbléphetett volna a Q2-be, de megzabolázhatatlan McLarenje megfeneklett a kavicságyban.
 


Már önmagában az a tény, hogy a mezőny leggyorsabbjai közé tartozó négy autó is a hátsó fertályról kezdte a futamot, ígért némi izgalmat, hiszen az ő felzárkózásuk előre borítékolható volt. Óriási káoszt eredményezhetett volna a legtöbb előrejelzés szerint beharangozott eső is, ám az időjárás vasárnap nem avatkozott be az események alakulásába.

Unatkozó dobogósok, akciózó középmezőny, peches világbajnokok

A futam rajtja egyértelműen Vettelé volt, aki - talán már csak a babona miatt is - ezúttal lemaradt a pole pozícióról: csapattársa, Mark Webber volt a leggyorsabb és még Nico Rosberg is megelőzte őt. Az első két futam időmérőjének győztese azonban már a rajtnál kijavította szombati "gyengélkedését", remekül rajtolva faképnél hagyta Rosberget, majd első kanyarokban előnyösebb helyzetbe hozta magát Webberrel szemben is, és átvette a vezetést. Innentől kezdve a két Red Bull nagyjából egyforma tempót diktált, pozícióharcba azonban nem bonyolódtak, hiszen ha már a technika ördöge szabadnapot vett ki náluk, akkor felesleges lett volna kockáztatniuk egy előzést. A kettős sikert szállító Vettelnek és Webbernek, valamint a mögöttük száguldó Nico Rosbergnek egyébként innentől kezdve eseménytelen futama volt. Csakúgy, mint a negyedikként célba érő Robert Kubicának, aki kiváló kvalifikációs szereplését (a Ferrarik és McLarenek nélkül zajló Q3-ban 6. lett) egy remek starttal fejelte meg, így ausztráliai második helye után újabb szenzációs eredményt szállított a Renault-nak.
 

Telitalálat a pontrendszer
Eddig sok kritika érte a Nemzetközi Automobil-szövetséget (FIA) az új szabályok miatt, melyek révén nem igazán lettek látványosabbak a versenyek (sőt), viszont a pontrendszer átalakítása telitalálat volt az irányítótestület részéről. A 10-8-6-5-4-3-2-1-es leosztás helyett az idei évtől alkalmazott 25-18-15-12-10-8-6-4-2-1-es rendszernek már három futam után is látszatja van, sokkal kiegyenlítettebb a bajnoki címért futó verseny. Az összetettben első helyen álló Felipe Massa előnye mindössze 9 pont a hetedik Kubica előtt, ami ugyebár könnyedén eltűntethető a lengyel részéről (akár egy ötödik helyezéssel is), miközben Massa egy futam alatt az első helyről akár három-négy helyet is visszaeshet a tabellán. Az új leosztásnak köszönhetően a szezon elején összeszedett nagyobb lemaradás is behozható lesz az idény második felében, ha valamelyik csapat netán csak akkorra lendülne formába. Ez az újítás tehát egyelőre beváltotta a hozzá fűzött reményeket, ráadásul azt a hétvégén is láthattuk, hogy Button és Alonso mekkorát csatázott a nyolcadik helyért és a vele járó négy pontért, tehát a középmezőnyben is ösztönző hatása van egy-egy pozíciónak.

Amennyire eseménytelen volt a fenti kvartett délutánja Malajziában, mögöttük legalább annyi akció történt. A szombaton megbotló ferrarisok és mclarenesek nem sokat vesztegeltek a hátsó régiókban, körről körre feljebb léptek, igaz, nem mindenkit tudtak körbeautózni olyan egyszerűen. Lewis Hamilton, aki a felzárkózók konvoját vezette, Vitalij Petrovval csatázott látványosan perceken keresztül, az orosz újonc szemrebbenés nélkül visszavágott a tavalyelőtti világbajnoknak, amikor már úgy tűnt, a mclarenes véghezviszi a manővert. Végül Hamilton sikerrel járt, de nem mindenki dicsérte meg előzése után: a brit a célegyenesben az újabb visszatámadásra készülő Petrov előtt legalább háromszor ívet váltott, magyarul cikázott előtte, márpedig a szabályok szerint legfeljebb egyszer lehet irányt váltani a rivális előtt az egyenesben. Az erre a hétvégére Johnny Herberttel kiegészülő versenyfelügyelők rögtön szóltak is a McLarennek, hogy ez volt az utolsó, a következőnél már meg is büntetik Hamiltont. A szóbeli figyelmeztetés, mint szankció, eddig nem szerepelt a szabálykönyvben, a Renault csapatfőnöke, Eric Boullier nem véletlenül értetlenkedett a leintés után, bár jelezte, további lépéseket nem tesznek az ügyben. Hamilton később Sutilt érte utol, de a Force India pilótáját már nem tudta megelőzni, így hatodik lett, ami a 20. helyről rajtolva igazán jó eredménynek számít.



A két Ferrari is tartotta a tempót, Alonso ismét szinte végig Massa mögött autózott, de erre ezúttal nem csak az volt a magyarázata, hogy nem akart kockáztatni egy esetleges kiesést csapattársa előzésével. A spanyol Ferrarijában a kuplung már a felvezető körön elszállt, és a kanyarok előtt mindig vissza kellett váltania egyesig, majd egy erőteljes gázfröccsel tudta a váltót a kívánt sebességi fokozatba tenni. Alonso mindezt remekül megoldotta, ám az utolsó előtti körben, amikor csapattársa, Massa után ő is Buttonon próbálta áthámozni magát, az agyonkínzott Ferrariban még a motor is elfüstölt. Ezek után érthető, hogy Alonso miért titulálta élete legnehezebb versenyének a Maláj Nagydíjat.




Egy másik világbajnok, Michael Schumacher is nyögvenyelős hétvégét futott (az ő esetével részletesebben alul, keretes írásunkban foglalkozunk), ő is önhibáján kívül adta fel a futamot. Vele is hasonló történt, mint egy héttel korábban Ausztráliában Vettellel: a szerelők a bokszban rosszul rögzítették bal hátsó kerekét, ami lötyögni kezdett. Schumacher a felfüggesztés hibájára gyanakodva azonnal félreállt. Ha tudja, mi a probléma, talán elevickélhetett volna a bokszig - persze talán jobb, hogy ezt nem vállalta be, hiszen elszabaduló kereke óriási veszélyforrást jelenthetett volna). A két német pilóta esete egyértelműen oda vezethető vissza, hogy a tankolás idei betiltásával a pilóták már csak a kerékcserére látogatnak be a bokszba, ahol a szerelők próbálják minél gyorsabban lezavarni a procedúrát, ám ez a jelek szerint nem minden estben megy zökkenőmentesen. Amikor még egyidejűleg tankoltak is az autókba, akkor a mostani 3-4 másodperc helyett akár 8-10 másodperc is a rendelkezésükre állt arra, hogy megfelelően rögzítsék a kerekeket - akkor nem is volt ennyi ilyen jellegű probléma. Idővel remélhetőleg csökken a hibaszázalék, és elkerülhetőek lesznek az ilyen buta hibák, illetve veszélyes helyzetek sem alakulnak majd ki.

Megfékezhető-e a Red Bull Racing?

A Red Bull Racing jelenlegi formáját látva a riválisok kezdhetnek aggódni, hiszen úgy tűnik, Adrian Newey (akit Vettel és Webber alaposan meglocsolt pezsgővel a dobogón) és mérnöki csapata kijavította a megbízhatósági problémákat, az RB6-osok tempójával pedig eddig sem volt probléma (idén mindhárom pole-t ők szerezték meg), így Vettelék akár dominálhatnak is a következő futamokon. Arról persze nem szabad megfeledkezni, hogy a két hét múlva következő Kínai Nagydíj után már európai versenyek jönnek, és a csapatok ekkor vetik be első komolyabb fejlesztési csomagjukat, amik némileg még átrendezhetik az erőviszonyokat, de legalább is esélyt kínálnak a Ferrari, McLaren, Mercedes triónak arra, hogy közelebb lopózzanak az energiaitalosokhoz.
 

A hétvége vesztese: Michael Schumacher

Rosberg-Schumacher 6:0. Már csak ezen mérleg miatt is sokan ostorozzák a hétszeres világbajnokot, aki eddig valóban nem sokat mutatott: mindhárom idei időmérőn és versenyen kikapott csapattársától. A hétvégén egy buta hiba miatt (a bokszban rosszul rögzítették bal hátsó kerekét) ráadásul még a versenyt sem tudta befejezni, és pontok terén is igencsak gyatrán áll Rosberghez képest (35:9). A 41 éves klasszissal szemben a Mercedesnél még töretlen a bizalom, hiszen a három év kihagyás rajta sem múlt el nyomtalanul - erről a tényről a Schumachert bírálók nem hajlandóak tudomást venni. Balszerencse ide, hosszú kihagyás oda, a német ikonnak hamarosan valóban fel kell mutatnia valamit, ha nem akarja, hogy egyre többen köszörüljék rajta a nyelvüket.

 

 
Következő verseny: Kína, Április 16-18.
 
Szavazás
Ki (volt) minden idők legjobb forma 1-es pilótája?

LEWIS HAMILTON
Fernando Alonso
Mika Hakkinen
Ayrton Senna
Alain Prost
Kimi Raikkonen
Nigel Mansell
Emerson Fittipaldi
Nelson Piquet
Niki Lauda
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
Egyéni pontverseny
Pos Driver Nationality Points
1 Felipe Massa Brazilian 39
2 Fernando Alonso Spanish 37
3 Sebastian Vettel German 37
4 Jenson Button British 35
5 Nico Rosberg German 35
6 Lewis Hamilton British 31
7 Robert Kubica Polish 30
8 Mark Webber Australian 24
9 Adrian Sutil German 10
10 Michael Schumacher German 9
11 Vitantonio Liuzzi Italian 8
12 Rubens Barrichello Brazilian 5
13 Jaime Alguersuari Spanish 2
14 Nico Hulkenberg German 1
15 Sebastien Buemi Swiss 0
16 Pedro de la Rosa Spanish 0
17 Heikki Kovalainen Finnish 0
18 Karun Chandhok Indian 0
19 Lucas di Grassi Brazilian 0
20 Bruno Senna Brazilian 0
21 Jarno Trulli Italian 0
22 Timo Glock German 0
23 Vitaly Petrov Russian 0
24 Kamui Kobayashi Japanese 0
 
Konstruktőri pontverseny
Pos Team Points
1 Ferrari 76
2 McLaren-Mercedes 66
3 RBR-Renault 61
4 Mercedes GP 44
5 Renault 30
6 Force India-Mercedes 18
7 Williams-Cosworth 6
8 STR-Ferrari 2
9 BMW Sauber-Ferrari 0
10 Lotus-Cosworth 0
11 HRT-Cosworth 0
12 Virgin-Cosworth 0
 

Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    A legfrissebb hírek a Super Mario világából és a legteljesebb adatbázis a Mario játékokról.Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Gigágá! Márton napján is gyertek a Mesetárba! Nemcsak libát, de kacsát is kaptok! Játsszatok velünk!    *****    A Nintendo a Nintendo Music-kal megint valami kiváló dolgot hozott létre! Alaposan nagyító alá vettem, az eredmény itt.    *****    Leanderek, Parfümök, Olajok, és Szépségápolási termékek! Használd a LEVI10 kupont és kapj 10% kedvezményt!Megnyitottunk    *****    Megjelent a Nintendo saját gyártású órája, a Nintendo Sound Clock Alarmo! Ha kíváncsi vagy, mit tud, itt olvashatsz róla    *****    Megnyílt a webáruházunk! Parfümök, Szépségápolási termékek, Olajok mind egy helyen! Nyitási akciók, siess mert limitált!    *****    Az általam legjobbnak vélt sportanimék listája itt olvasható. Top 10 Sportanime az Anime Odyssey-n!    *****    Pont ITT Pont MOST! Pont NEKED! Már fejlesztés alatt is szebbnél szebb képek! Ha gondolod gyere less be!    *****    Megnyílt a webáruházunk! NYITÁSI AKCIÓK! Tusfürdõ+Fogkrém+Sampon+Izzadásgátló+multifunkcionális balzsam most csak 4.490!    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran!    *****    Veterán anime rajongók egyik kedvence a Vadmacska kommandó. Retrospektív cikket olvashatsz róla az Anime Odyssey blogban    *****    Parfümök, Olajok, Párologtatók mind egy weboldalon! Siess mert nyitási AKCIÓNK nem sokáig tart! Nagy kedvezmények várnak    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Aki érdeklõdik a horoszkópja után, az nem kíváncsi, hanem intelligens. Rendeld meg most és én segítek az értelmezésben!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött + napi agymenések és bölcseletek    *****    KARATE OKTATÁS *** kicsiknek és nagyoknak *** Budapest I. II. XII.kerületekben +36 70 779-55-77    *****    Augusztus 26-án Kutyák Világnapja! Gyertek a Mesetárba, és ünnepeljétek kutyás színezõkkel! Vau-vau!    *****    A horoszkóp elemzésed utáni érdeklõdés, nem kíváncsiság hanem intelligencia. Rendeld meg és nem fogod megbánni. Katt!!!    *****    Cikksorozatba kezdtem a PlayStation történelmérõl. Miért indult nehezen a Sony karrierje a konzoliparban?