MEGÉRKEZETT A RED BULL ÚJ VERSENY AUTÓJA!!
2007.01.26. 13:59
Az energiaital-gyártó cégóriás ma rántotta le a leplet vadonatúj versenyautójáról, mely már teljes egészében Adrian Newey gyermeke. A sztártervező azonban elmondta, a látszat ellenére az RB3-as nem a McLaren továbbfejlesztése.
A Red Bull Racing technikai vezetője, Adrian Newey bízik benne, hogy a mai nap bemutatott RB3-as versenygép folyamatos fejlődési lehetőséget biztosít majd a csapat számára a 2007-es esztendőben.
Az energiaital-gyárosok vadonatúj versenygépéről ma hullt le a lepel a spanyolországi Barcelonában, ahol a csapat azonnal meg is kezdi annak intenzív tesztelését a délután folyamán. Az új autó több részletében is hasonlít a korábbi McLarenekre, mely nem csoda, hiszen Newey rengeteg sikert ért el a múltban a wokingiakkal.
Az RB3-as egy vékonyabb orrkúpot, összetettebb első szárnyat kapott, valamint jóval keskenyebb és ívesebb oldalszekrénnyel és légbeömlővel lett ellátva, mint a korábbi Red Bull autók, míg a hátsó részét is komolyan átdolgozta a csapat.
Newey ugyan bevallotta, sok hasznos információt hozott magával egykori munkaadójától, ám cáfolta, hogy az új autó a korábbi McLarenek továbbfejlesztett változata lenne, és elmondta, szinte minden elem új rajta.
"Kétség nem férhet hozzá, hogy az RB3-as néhány eleme emlékeztet a McLarenre, hiszen nem tagadhatom le, hogy honnan jöttem. Butaság lett volna részemről, ha nem merítek az elmúlt évek tapasztalataiból, és nem használom fel korábbi ismereteimet az új autó tervezésénél. Azonban nagyrészt saját fejlesztésű elemek kerültek az autóra, és nyilvánvalóan számos új ötletet is tartalmaz a versenygép."
Newey azzal magyarázta az elmúlt években általa tervezett versenygépek hasonlóságát, hogy már jó ideje nem történtek különösebb változások a szabályok terén, így forradalmian új megoldások sem kaphattak helyet az autókon.
"Az autóknak immáron harmadik éve változatlan szabályokat kell kielégíteniük. Érdekes, hogy a V10-esről V8-as motorra váltás nem volt komolyabb kihatással az autók külsejére" - folytatta Newey. "Ami az aerodinamikára vonatkozó szabályokat illeti, 2005 előtt volt a legutóbbi változás. Éppen ezért az új autó nagyban a korábbi versenygépek továbbfejlesztése, ám megpróbáltunk agresszíven hozzáállni a dolgokhoz, amitől előrelépést remélünk."
A Red Bullt sem kerülte el a változások szele, és sok más riválisához hasonlóan az osztrák tulajdonban lévő alakulatnak is gumiszállítót kellett váltania az idei évben, mely komoly kihatással volt az új autó tervezésére.
"Már annak tudatában terveztük és építettük meg az új autót, hogy az idei évben a számunkra még ismeretlen Bridgestone gumikat fogjuk használni. Természetesen komoly kutatómunka előzte meg a tervezési fázist, de úgy kellett megépítenünk az autót, hogy azt rugalmasan alakítani lehessen az abroncsokhoz."
|