Formula 1
..i..

Ha kérdésed van, a tom82a@freemail.hu MSN(!) címen elérsz.

 
Névnapok
 
Menü
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
A hét képe
Alonso, Chandhok és Senna
 
Számláló
Indulás: 2006-04-07
 
Chat
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Lopásgátló
 
Forma 1 hirek
Forma 1 hirek : Előzetes: Olasz Nagydíj

Előzetes: Olasz Nagydíj

  2006.09.07. 15:33

A 2006-os Forma-1-es világbajnokság a hétvégi Olasz Nagydíjjal búcsúzik Európától. Monza egyértelműen a Ferrari pályája, azonban az olaszokon több szempontból is hatalmas lesz a nyomás, melyet a rivális Renault akár előnnyé is kovácsolhat.

A száguldó cirkusz a hétvégén a világbajnoki esélyes Ferrari hazájába látogat. Az olasz gárda hazai közönsége előtt mindenképpen bizonyítani szeretne, ám nem lesz könnyű dolga, mert a siker érdekében kockáztatnia kell, ami komoly veszélyekkel jár. Michael Schumacher a hírek szerint a vasárnapi futamot követően jelenti be jövőbeli terveit, így az egész hétvége alatt komoly nyomás lesz rajta, nem is beszélve arról, hogy négy versennyel a szezon vége előtt tizenkét ponttal van lemaradva a listavezető Fernando Alonso mögött, így ha továbbra is életben szeretné tartani bajnoki esélyeit, akkor mindenképpen spanyol riválisa előtt kell végeznie. Az olasz ring komoly múltra tekint vissza, hiszen egy kivételével minden egyes évben ellátogatott a száguldó cirkusz Monzába. A Forma-1-es versenynaptár leggyorsabb állomásáról beszélünk, hiszen a pályát hosszú egyenesek, és gyors kanyarok tarkítják. Sok helyszínnel ellentétben, Monzában valóban használni kell a kerékvetőket, ami egyáltalán nem könnyíti meg a versenyzők életét. A magas rázókövek miatt az autóknak a kanyarokban is jól kell tapadniuk, miközben a pálya karakterisztikájából adódóan a lehető legkisebb leszorító erőt generáló szárnybeállításokkal kell rendelkezniük, hogy elérhessék maximális sebességüket. Agresszív versenyzési stílust követel meg a monzai ring, miközben a versenyzők nyakizmai komoly terhelést kapnak a hihetetlenül gyors kanyarokban, melyek előtt remek előzési pontok kínálkoznak. A hosszú egyenesek miatt a motorerő elengedhetetlen, míg a fékekre is komoly figyelmet kell fordítaniuk a csapatoknak, mert a nem megfelelő hűtés a fékek tönkremeneteléhez vezethet, így a verseny vége felé nem kell majd csodálkozni, ha többen is kiállásra kényszerülnek. A gumik is komoly szerepet kapnak, hiszen ahogy azt már említettük is, a jó tapadás elengedhetetlen. A csapatok minden évben a futam előtt egy intenzív tesztprogramot hajtanak végre Monzában, ami idén sem volt másképp. Miközben a Bridgestone abroncsok az újraaszfaltozott részeken is jól működtek, addig a rivális Michelin rengeteget küszködött a megfelelő tapadás megtalálásával, így a japán cégóriás partnerei, mint a Ferrari is, nem kizárt, hogy előnyben lesznek a hétvégi versenyen. Mivel az időjósok esőt mondanak, egy felettébb érdekes, és izgalmakkal teli futamra van kilátás. A csapatoknak minden egyes tényezőt figyelemben kell tartaniuk, miközben készülnek az időmérőre, illetve a versenyre. A Magyar Nagydíjon látottak alapján azonban azt lehet mondani, nem kizárt, hogy a Michelin gumikkal futó csapatok inkább az esős versenyben reménykednek. Visszatekintés - Olasz Nagydíj (2005) Ugyan Kimi Raikkönen futotta a legjobb időt az időmérő edzésen, csak a tizenegyedik helyről kezdhette meg a futamot, mert a hétvégén motort kellett cserélni autójában. Ezzel csapattársa, Juan Pablo Montoya örökölte meg a pole pozíciót, aki mögött a második sorban Alonso és Button várhatta a rajtot. A Ferrari pilótái csak a negyedik sorban foglalhattak helyet. Montoya tisztán kapta el a rajtot, könnyedén tartotta előnyét Alonsóval szemben, míg a harmadik helyen a BAR-Honda brit versenyzője, Jenson Button vette be az első kanyart. Kimi Raikkönen a tizenegyedik helyről kezdhette meg az 53 körös viadalt, ám a finn pilóta - nyilvánvalóan tartva az első kanyarban esetlegesen kialakuló tömegbalesettől - nagyon óvatosan kezdte meg a versenyt, így nem is tudott előrébb keveredni, majd beragadt az előtte autózó Jacques Villeneuve mögé. Montoya közben az élen haladva az ötödik körre már tizenöt másodperces előnyt gyűjtött össze csapattársával szemben. Raikkönen előtt a tizennegyedik körben nyílt meg az út, mikor Villeneuve kiállt tankolni. A finn versenyző ekkor más sebességi fokozatba kapcsolt, és folyamatosan jött fel, miközben az előtte álló versenyzők sorozatosan álltak ki a boxba. Alonso a 19. körben vételezett üzemanyagot, majd éppen hogy csak Raikkönen elé ért vissza. A McLaren versenyzője igen agresszíven támadta a spanyolt, akit egy kör megtétele után, a második sikán előtt sikeresen megelőzött. Miután megtisztult az út Raikkönen előtt, ismét ő futotta a mezőny leggyorsabb köreit egészen addig, míg a 25. körben ki nem állt a boxba. Mikor már úgy tűnt, minden a tervek szerint alakul a finn versenyző számára, a McLaren jobb hátsó abroncsa elkezdett kopni, így Raikkönennek egy extra kiállást kellett beütemeznie, mely rengeteg idejébe került. Az előre be nem tervezett kiállást követően Kimi az ötödik helyről a tizenkettedik pozícióba csúszott vissza. A második boxkiállásokat követően, Raikkönen szépen hozta be lemaradását és egészen a negyedik helyig jutott, mikor megpördült. Trulli sikeresen megelőzte a kavicságyban landolt McLarent, azonban a finn ismét harcba lendült és nem sokkal később ismét parádés időket futott. Eközben az élen autózó Juan Pablo Montoya McLaren típusú versenygépével is gondok léptek fel, ugyanolyan probléma volt a bal hátsó abroncsával, mint korábban márkatársának. A csapat már elő is készítette az új gumit, ám a kolumbiai inkább kockáztatott, hiszen egy boxkiállás a győzelmébe került volna. Montoya taktikája bevált, hiszen kitartott abroncsa a verseny végéig, melyet meg is nyert a csapat legnagyobb riválisa, a Renault színeit képviselő Fernando Alonso előtt, akit csapattársa Giancarlo Fisichella és Kimi Raikkönen követett a harmadik, negyedik helyen. Olasz Nagydíj - verseny: 1. - Montoya - McLaren-Mercedes (M) 1h14:28.659 2. - Alonso - Renault (M) + 2.479 3. - Fisichella - Renault (M) + 17.975 4. - Raikkonen - McLaren-Mercedes (M) + 22.775 5. - Trulli - Toyota (M) + 33.786 6. - R.Schumacher - Toyota (M) + 43.925 7. - Pizzonia - Williams-BMW (M) + 44.643 8. - Button - BAR-Honda (M) + 1:03.635 Leggyorsabb kör: de la Rosa, 1:24.504 Időjárás Bár a korábbi előrejelzések szerint esős versenyre van kilátás, a meteorológusok legfrissebb adatai azt mutatják, hogy a vasárnapi futamon napos, mérsékelten meleg időjárás fogadja majd a versenyzőket. Pénteken és szombaton azonban lehet számítani esőre, mely jócskán megkavarhatja az esélyeket. Abroncsok Az elmúlt héten megrendezett tesztprogramon kiderült, hogy a Bridgestone lépéselőnyben van a Michelinnel szemben Monzában. A japán gumigyártó partnerei, élükön a Ferrarival, fantasztikusan teljesítettek mindhárom tesztnap alatt, miközben a franciák csapatai az újraaszfaltozott részeken komoly szemcsésedéssel küszködtek. Ha viszont esni fog az eső, akkor a Michelin kerülhet fölénybe, legalábbis azt gondolhatjuk a Magyar Nagydíjat követően, ahol a vizes pályán a Bridgestone nem tudta felvenni a versenyt riválisával. Stratégia Bár régebben Monza tipikusan egy kiállásos pálya volt, a tavalyi évben az élcsapatok a két kiállás mellett döntöttek, ugyanis az extra üzemanyag cipelése az időmérő edzésen súlyos tizedmásodpercekbe kerülhet. Az egy kiállás a rajtrács hátsó régiójába szorult versenyzők számára lehet jó megoldás, akik ezzel akár előrébb is kerülhetnek a mezőnyben, ám nekik a nagyobb súly miatt óvatosan kell bánniuk az abroncsokkal. Összegzés Mivel a pálya egy jó része új burkolatot kapott az idei évben, a Michelin az elmúlt heti teszteken döbben rá, hogy újra kell gondolnia gumiválasztását. A franciák termékei a vártnál jóval gyengébben teljesítettek a korábbinál simább aszfalton, mely egyértelműen a Ferrari malmára hajthatja a vizet a hétvégi versenyen. Azonban az időjárás is beleszólhat az élen folyó küzdelembe, mert ha netán az időmérőn esni fog az eső, akkor a Michelines csapatok kerülhetnek előnybe, így ebben az esetben a Renault kerülhet ki győztesként az élen folyó küzdelemből. Mindezek ellenére a Ferrari abszolút favoritként várhatja a hétvégi megmérettetést, miközben legnagyobb riválisa a Renault komoly csatát vívhat a tavalyi évben szárnyaló, és idén is egy-egy alkalommal remekül teljesítő McLarennel. Érdekes lehet, miként dönt majd a Honda az új motorjával kapcsolatban, mert ha hibáznak, komoly hátrányba kerülhetnek. Egyelőre azonban úgy tűnik, hogy Alonsónak nem lesz egyszerű dolga Olaszországban, ahol Schumacher tovább faraghat hátrányából a világbajnokságban.

 
Következő verseny: Kína, Április 16-18.
 
Szavazás
Ki (volt) minden idők legjobb forma 1-es pilótája?

LEWIS HAMILTON
Fernando Alonso
Mika Hakkinen
Ayrton Senna
Alain Prost
Kimi Raikkonen
Nigel Mansell
Emerson Fittipaldi
Nelson Piquet
Niki Lauda
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
Egyéni pontverseny
Pos Driver Nationality Points
1 Felipe Massa Brazilian 39
2 Fernando Alonso Spanish 37
3 Sebastian Vettel German 37
4 Jenson Button British 35
5 Nico Rosberg German 35
6 Lewis Hamilton British 31
7 Robert Kubica Polish 30
8 Mark Webber Australian 24
9 Adrian Sutil German 10
10 Michael Schumacher German 9
11 Vitantonio Liuzzi Italian 8
12 Rubens Barrichello Brazilian 5
13 Jaime Alguersuari Spanish 2
14 Nico Hulkenberg German 1
15 Sebastien Buemi Swiss 0
16 Pedro de la Rosa Spanish 0
17 Heikki Kovalainen Finnish 0
18 Karun Chandhok Indian 0
19 Lucas di Grassi Brazilian 0
20 Bruno Senna Brazilian 0
21 Jarno Trulli Italian 0
22 Timo Glock German 0
23 Vitaly Petrov Russian 0
24 Kamui Kobayashi Japanese 0
 
Konstruktőri pontverseny
Pos Team Points
1 Ferrari 76
2 McLaren-Mercedes 66
3 RBR-Renault 61
4 Mercedes GP 44
5 Renault 30
6 Force India-Mercedes 18
7 Williams-Cosworth 6
8 STR-Ferrari 2
9 BMW Sauber-Ferrari 0
10 Lotus-Cosworth 0
11 HRT-Cosworth 0
12 Virgin-Cosworth 0
 

HAMAROSAN ÚJRA ITT A KARÁCSONY! HA SZERETNÉL KARÁCSONYI HANGULATBA KEVEREDNI, AKKOR KATT IDE: KARACSONY.GPORTAL.HU    *****    Nyakunkon a Karácsony, ajándékozz születési horoszkópot barátaidnak, ismerõseidnek.Nagyon szép ajándék! Várlak, kattints    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    A legfrissebb hírek a Super Mario világából és a legteljesebb adatbázis a Mario játékokról.Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Gigágá! Márton napján is gyertek a Mesetárba! Nemcsak libát, de kacsát is kaptok! Játsszatok velünk!    *****    A Nintendo a Nintendo Music-kal megint valami kiváló dolgot hozott létre! Alaposan nagyító alá vettem, az eredmény itt.    *****    Leanderek, Parfümök, Olajok, és Szépségápolási termékek! Használd a LEVI10 kupont és kapj 10% kedvezményt!Megnyitottunk    *****    Megjelent a Nintendo saját gyártású órája, a Nintendo Sound Clock Alarmo! Ha kíváncsi vagy, mit tud, itt olvashatsz róla    *****    Megnyílt a webáruházunk! Parfümök, Szépségápolási termékek, Olajok mind egy helyen! Nyitási akciók, siess mert limitált!    *****    Az általam legjobbnak vélt sportanimék listája itt olvasható. Top 10 Sportanime az Anime Odyssey-n!    *****    Pont ITT Pont MOST! Pont NEKED! Már fejlesztés alatt is szebbnél szebb képek! Ha gondolod gyere less be!    *****    Megnyílt a webáruházunk! NYITÁSI AKCIÓK! Tusfürdõ+Fogkrém+Sampon+Izzadásgátló+multifunkcionális balzsam most csak 4.490!    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran!    *****    Veterán anime rajongók egyik kedvence a Vadmacska kommandó. Retrospektív cikket olvashatsz róla az Anime Odyssey blogban    *****    Parfümök, Olajok, Párologtatók mind egy weboldalon! Siess mert nyitási AKCIÓNK nem sokáig tart! Nagy kedvezmények várnak    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Aki érdeklõdik a horoszkópja után, az nem kíváncsi, hanem intelligens. Rendeld meg most és én segítek az értelmezésben!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött + napi agymenések és bölcseletek    *****    KARATE OKTATÁS *** kicsiknek és nagyoknak *** Budapest I. II. XII.kerületekben +36 70 779-55-77    *****    Augusztus 26-án Kutyák Világnapja! Gyertek a Mesetárba, és ünnepeljétek kutyás színezõkkel! Vau-vau!