Duplázott a Ferrari Németországban
2006.07.31. 10:06
A hazai közönség legnagyobb örömére a Ferrari duója, Michael Schumacher és Felipe Massa végzett az élen a Német Nagydíjon, míg a harmadik helyet a pole-ból induló Raikkönen szerezte meg, így az olaszok rohamléptekben zárkóznak fel a Renault mögé.
33 fokos levegő és 48 fokos aszfalthőmérséklet fogadta a versenyzőket a Német Nagydíjon, ahol ideális körülmények között vette kezdetét a hockenheimi megmérettetés.
A pole pozícióból induló Kimi Raikkönen remekül kapta el a rajtot, így elsőként vehette be az első kanyart. A Ferrari hétszeres világbajnoka, Michael Schumacher megtartotta második helyét, míg Massa a harmadik pozícióban fordult el a célegyenes utáni kanyarban. A hetedik helyről induló Alonso remekül rajtolt, és felugrott csapattársa, Fisichella mögé az ötödik helyre, akik mindketten megelőzték a negyedik helyről induló Buttont.
Pár kanyarral később a Honda brit versenyzője visszavette negyedik helyét a Renault duójától, és felzárkózott Massa mögé. Közben a mezőny hátsó régiójában volt egy kis tülekedés, melyet a Red Bull Racing skót versenyzője, David Coulthard bánt, ám a veterán versenyző egy kisebb ugratást követően vissza tudott térni a pályára.
Az első kiesőre sem kellett sokat várni, hiszen a hazai színeket képviselő Nico Rosberg elvesztette autója felett az uralmát a célegyenes utáni kanyarban, és a gumifalban kötött ki. Nem sokkal később a McLaren spanyolja, Pedro de la Rosa is kicsúszott, aki szintén feladni kényszerült a küzdelmet. A kiesők sorát az újonc Yamamoto gazdagította, aki vélhetően egy mechanikai meghibásodás miatt volt kénytelen beállni a Super Aguri garázsába.
Ahogy arra számítani is lehetett, Kimi Raikkönen kezdte meg a kiállások első körét. A finn pilóta a kilencedik körben állt ki az élről, azonban meglepően sok időt töltött a szerelők társaságában, akik nem tudták rendesen rögzíteni a jobb hátsó kereket. A McLaren versenyzője több mint tizenöt másodpercet vesztegelt a boxban, így csak a nyolcadik helyen tért vissza a pályára.
A tizedik körnél járva Michael Schumacher 1.2 másodperccel vezetett csapattársa, Felipe Massa előtt, akit a Honda brit versenyzője, Jenson Button követett a harmadik helyen. A Renault olasz pilótája, Giancarlo Fisichella tanyázott a negyedik pozícióban, akit majd hét másodperccel lemaradva követett a világbajnoki cím birtokosa, Fernando Alonso. A pontszerzők sorát Webber, Barrichello, és a pole-ból induló Raikkönen zárta.
Időközben Massa egyre jobban kezdett megérkezni Schumacher mögé, ám a német bajnok ezt észrevette, és ismét nagyobb fokozatra kapcsolt. Alonso a 16. körben már majd 28 másodperccel - egy boxkiállással - volt lemaradva az élen álló Schumacher mögött. Barrichello a célegyenesre ráfordító kanyarban megelőzte Webbert, így felugrott a hatodik helyre. A Honda versenyzője pár körrel később teljesen megérkezett Alonso mögé, ugyanis a brazil körönként majd egy teljes másodperccel volt gyorsabb a spanyolnál.
Barrichello gyorsasága azonban nem volt meglepő, mert három körrel csapattársa, Jenson Button után, ő is kiállt a boxba tankolni. A Honda azonban nem bírta a nagy meleget, így Barrichello pár kanyarral később feladni kényszerült a küzdelmet.
Az élmenők közül elsőként a második helyen autózó Felipe Massa állt ki a szerelők közé, akit nem sokkal később Fisichella és Schumacher is követett. Hatalmas meglepetésre Alonso autójában is elfogyott az üzemanyag, így a 20. körben a spanyol is kiállt a boxba, mely már akkor baljós jel volt a Renault számára.
A boxkiállások első körét követően Schumacher továbbra is az élen autózott. A Ferrari sztárját Felipe Massa követte 1.6 másodperccel lemaradva, míg a harmadik helyen Mark Webber tanyázott, aki még nem volt kint tankolni. A Williams ausztrál versenyzője mögött Jenson Button sorakozott fel, akit a McLaren finnje, Kimi Raikkönen követett. A pontszerzők sorát Fisichella, az utolsó helyről rajtoló Trulli, és hatalmas meglepetésre az élen álló Schumacher legnagyobb riválisa, Fernando Alonso zárta.
39 körrel a verseny vége előtt Webber kiállt a harmadik helyről tankolni, ám nem kapott annyi üzemanyagot, hogy teljesíteni tudja a hátralévő versenytávot. Az ausztrál pilóta az ötödik helyen folytatta tovább a körözést. Időközben Raikkönen másodszor is kiállt tankolni, így bebizonyosodott, hogy a McLaren három kiállásos stratégiájának köszönhetően szerezhette meg a pole pozíciót. Trulli is megérkezett a szerelők közé, és Ralf Schumacher elé, a kilencedik helyre tért vissza. A német versenyző egy körrel később szintén kiállt tankolni, így a Toyota vezetősége megnyugodhatott: nem lesz harc a versenyzői között.
A BMW Sauber versenye a 32. körben véget ért. Miután Heidfeld beállt a boxba, és feladta a küzdelmet, Jacques Villeneuve a célegyenesre ráfordító kanyarban elvesztette autója felett az uralmát, az F1.06-os eleje kitört, és nyíl egyenesen a gumifalba csapódott. A kanadai versenyző szerencsére nem sérült meg, ám autója komolyan leamortizálódott. Bár sanszos volt, hogy beküldik a biztonsági autót, erre végül nem került sor.
Időközben vizsgálat indult Ralf Schumacher ellen, aki átlépte a megengedett sebességet a boxutcában. Mivel a német versenyzőt bűnösnek találták, kiintették egy keresztülhajtásos büntetésre. A Toyota versenyzője a büntetést követően visszacsúszott a tizenkettedik helyre.
A verseny felénél járva Schumacher 3 másodperccel vezetett Massa előtt, akit majd fél perc lemaradással követett Button a harmadik helyen. A Renault olasz versenyzője, Giancarlo Fisichella a negyedik pozícióban szemmel láthatóan fogta a mögötte autózó Webbert, hogy Alonso fel tudjon zárkózni a Williams versenyzője mögé. Igen ám, de az ausztrál pilóta kihasználta Fisichella lassúságát, és egy váratlan helyzetben elment mellette, így felugrott a negyedik helyre. A pontszerzők sorát Raikkönen és Klien zárta.
A 40. körben a Renault kiintette tankolni Fisichellát, így Alonso megörökölte csapattársától az ötödik helyet. Egy körrel később a Honda brit pilótája, a harmadik helyen autózó Jenson Button is kiállt a boxba új gumikért és üzemanyagért, majd Raikkönen mögött a hatodik helyen folytatta tovább a körözést.
A 44. körben Alonso is kiállt tankolni. A spanyol pilóta új gumikat kapott, ám a Renault világbajnoka visszacsúszott a nyolcadik helyre. A sorban Massa következett, akit egy körrel később Schumacher is követett. A kiállásokat követően a két Ferrari visszatért az élre. Időközben a Williams ausztrál pilótája, Mark Webber is végrehajtotta utolsó kiállását, és visszatért Alonso elé a hatodik helyre.
Az utolsó helyről rajtoló Jarno Trulli harmadszor is kiállt a boxba. A nagy kérdés csak az volt, vissza tud-e jönni a két Renault elé, akiknél a kiállása előtt jóval gyorsabb volt. Az olasz versenyző azonban nem tudta megelőzni a franciák versenyzőit, így meg kellett elégednie az egy pontot érő nyolcadik hellyel.
Tizenöt körrel a vége előtt a Ferrari versenyzői elkezdtek spórolni, ugyanis olyan komoly volt az előnyük, hogy senkitől sem kellett tartaniuk. Raikkönen ugyan 10 másodperccel volt csak mögöttük, de a finnek még vissza volt egy kiállása.
A McLaren versenyzőjének utolsó kiállására nem kellett sokat várni. A finn pilóta az 56. körben látogatott ki a szerelői közé, majd a negyedik helyen autózó Mark Webber mellé tért vissza. A két versenyző egy kicsit még kakaskodott egymással, azonban az ausztrál pilóta végül elengedte a kollégáját, és visszahúzott az ötödik helyre. A Williams versenyzője ugyan fantasztikusan ment, ám tíz körrel a verseny vége előtt egy műszaki hiba miatt fel kellett adnia a küzdelmet.
Eközben hatalmas csata bontakozott ki a harmadik helyért Jenson Button és Kimi Raikkönen között. A McLaren versenyzője azonban nem teketóriázott, az egyik kanyarban betolta a Honda mellé az autójának orrát, és simán megelőzte vetélytársát, akitől átvette a harmadik helyet.
A végére is maradt még némi izgalom. Trulli teljesen megérkezett a Renault versenyzői mögé. A Toyota olasz pilótája keményen támadott, aminek meg is lett az eredménye, Alonso kis híján eldobta autóját az arénában. A spanyol pilóta kihajtott a fűre, azonban meg tudta fogni az autóját és a lassító Fisichella elé visszatért az ötödik helyre.
A Ferrari végül kettős győzelmet aratott a Német Nagydíjon, mellyel a konstruktőrök versenyében tíz pontra megközelítette az élen álló Renault-t. Mivel a harmadik, illetve a negyedik pozícióban végző Raikkönen és Button is pontokat lopott az ötödik helyen befutó Alonsótól, Schumacher 11 pontra faragta hátrányát az egyéni pontversenyben. A pontszerzők sorát Fisichella, az utolsó helyről induló Trulli, és a Red Bull osztrák pilótája, Chtistian Klien zárta.
Német Nagydíj - Verseny:
Poz Pilóta Csapat Idő
1. M.Schumacher Ferrari (B) 1h27:51.693 2. Massa Ferrari (B) + 0.720 3. Raikkonen McLaren-Mercedes (M) + 13.206 4. Button Honda (M) + 18.898 5. Alonso Renault (M) + 23.707 6. Fisichella Renault (M) + 24.814 7. Trulli Toyota (B) + 26.544 8. Klien Red Bull-Ferrari (M) + 48.131 9. R.Schumacher Toyota (B) + 1:00.351 10. Liuzzi Toro Rosso-Cosworth (M) + 1 kör 11. Coulthard Red Bull-Ferrari (M) + 1 kör 12. Speed Toro Rosso-Cosworth (M) + 1 kör 13. Albers MF1-Toyota (B) + 2 kör 14. Monteiro MF1-Toyota (B) + 2 kör
Leggyorsabb kör: M.Schumacher, 1:16.455
Kiesettek:
Pilóta Csapat Kör Webber Williams-Cosworth (B) 60 Sato Super Aguri-Honda (B) 39 Villeneuve BMW-Sauber (M) 32 Barrichello Honda (M) 20 Heidfeld BMW-Sauber (M) 11 de la Rosa McLaren-Mercedes (M) 3 Yamamoto Super Aguri-Honda (B) 2 Rosberg Williams-Cosworth (B) 1
|