Montoya aggódik a silversone-i biztonságért
2006.06.02. 16:14
A McLaren istálló kolumbiai versenyzője, Juan Pablo Montoya felszólította a silverstone-i pálya vezetőségét, növeljék a biztonságot az egyes kanyarokban, ugyanis a V8-as motorok bevezetésével a gyors íveken drasztikusan megnőtt az autók sebessége.
Egy héttel azelőtt, hogy a csapatok megérkeznének a Brit Nagydíjnak helyet adó Silverstone-ba, Montoya felhívta a szervezők figyelmét, hogy a Copse és a Becketts kanyaroknál lévő bukóterek, illetve gumifalak koránt sem kielégítők, így ezeken a pontokon további biztonsági intézkedések szükségesek.
Az elmúlt hónapban megrendezett silverstone-i teszteken Vitantonio Liuzzi hatalmas sebességgel vágódott a gumifalnak a Becketts kanyarban. Az olasz versenyző a csodával határos módon, sérülés nélkül távozott a helyszínről, ám egyesek már akkor aggodalmukat fejezték ki a pálya biztonságai hiányosságai miatt. Montoya 2004-ben szintén ezen a helyen bukott, így a kolumbiai versenyző nem csoda, hogy tart ettől a szekciótól - különösen az idei évben megnövekedett kanyarsebességek miatt.
"Liuzzinak is fel lehetne tenni ezt a kérdést" - mondta Montoya az Autosport magazinnak adott nyilatkozatában, mikor a Brit Nagydíjjal kapcsolatos félelmeiről kérdezték. "Két évvel ezelőtt én is ugyanezen a helyen buktam. Nagysebességű kanyarok tarkítják a silverstone-i pályát, és ezzel nincs is problémám, hiszen izgalmassá teszik a versenyzést."
"Azonban szerintem nagyobb bukóterekre lenne szükség. A Copse és a Backetts túlságosan gyors, így ezeket a szekciókat még biztonságosabbá kellene tenni."
Mivel a 2006-os fejlesztésű gumik jobb tapadást biztosítanak, illetve az autók a korábbinál nagyobb leszorítóerővel rendelkeznek, a kanyarsebességek drasztikusan megnőttek, így a Copse ívet szinte padlógázzal teljesíteni tudják a versenyzők, melyet a múlt havi tesztek már bizonyítottak.
"Ez a legkeményebb és leggyorsabb kanyar, így hatalmas kihívást tartogat a versenyzők számára" - magyarázta Montoya. "Közel 5.2G-s oldalirányú erő éri a testünket. Hozzávetőlegesen 20km/h-s sebességgel megyünk gyorsabban ezeken az íveken, mint a tavalyi évben. Az autónak nagyobb a tapadása, hiszen a tavalyinál jóval lágyabb gumikeverékeket használunk."
"Ha minden jól be van állítva, és az egyensúly is tökéletes, akkor padlógázzal teljesíthetőek ezek a szakaszok."
Azonban a legnagyobb problémát az jelenti, hogy nem lehet minden egyes körben gázelvétel nélkül teljesíteni a Copse kanyart, hiszen az autó viselkedése olykor kiszámíthatatlan.
"Ha az autó egyensúlya jó, akkor az új gumikkal minden gond nélkül padlógázzal vehető az ív, mellyel több tizedmásodpercet lehet faragni a köridőkből, így mindenki erre fog hajtani. Azonban ez nagyon veszélyes lehet, mert ahogy kopnak a gumik, és az autó egyensúlya is változik, másképpen viselkedik az autó, így nem mindig lehet gázelvétel nélkül teljesíteni az ívet, és ez hatalmas probléma."
"Nem azt mondom, hogy a szervezőknek meg kellene változtatniuk a pálya vonalvezetését, mindössze csak biztonságosabbá kellene tenniük ezeket a szekciókat."
|