A TWG nem lp fel a flexibilis szrnyak ellen
F-1KINGS 2006.04.20. 16:30
Annak ellenre, hogy a szezon els kt megmrettetst a flexibilis szrnyak krli vita rnykolta be, a csapatok technikai igazgati szerdai lskn gy dntttek, nincs szksg a szablyok, illetve a FIA tesztmetdusnak megvltoztatsra.
Mr a szezonnyit Bahreini Nagydjon komoly vitt vltott ki a Ferrari hts szrnya, melyet rivlisaik illeglisnak titulltak. A Malj Nagydjon azonban tnylegesen kitrt a hbor, mikor a televzis felvtelekbl egyrtelmen kiderlt, hogy a Ferrari els szrnyainak fels lemeze bizonyos sebessgek felett elmozdul, s a szrny ms szget vesz fel.
Az eset utn a mezny nyolc csapata vst kvnt benyjtani az olaszok ellen, melyet vgl a Nemzetkzi Automobil Szvetsg (FIA) technikai delegtusnak vezetje, Charlie Whiting akadlyozott meg, aki arrl biztostotta a csapatokat, ha visszalpnek, akkor az Ausztrl Nagydjon mdostott szrnyak hasznlatra knyszertik a Ferrarit.
Azonban a FIA hosszas vizsglds utn vgl nem lpett az gyben, attl eltekintve, hogy nem hivatalosan felszltotta a Ferrari, a McLaren, s a BMW alakulatait, hogy mdostsk szrnyaik topogrfijt az Ausztrl Nagydj eltt. Akkor gy tnt, hogy a szvetsg ltal alkalmazott tesztek megszortsa elengedhetetlen lesz, m ezen a tren sem trtnt vltozs.
A tegnapi nap megrendezett Technikai Munkacsoport (TWG) lsn azonban ismt elkerlt a tma. A csapatok technikai igazgatibl, s a FIA kpviselibl ll szervezet egynteten egyetrtett abban, hogy irnytsuk alatt tudjk tartani a helyzetet, gy nincs szksg tovbbi vltoztatsra.
„gy gondolom, hogy mindenki gy tvozott Melbourne-bl, hogy elgedett volt a helyzettel, gy nem akarjk azzal megbolygatni a rendet, hogy tovbbi megszortsokat vezettetnek be” – mondta egy magt megnevezni nem kvn forrs a tallkozt kveten.
A megbeszls vgkimenetelvel ellenttben azonban az sem kizrt, hogy a kvetkez vben vltozsok lesznek a szablyokban, melyekkel a szvetsg a flexibilis szrnyak hasznlatt prblja meg a minimlisra cskkenteni.
A TWG szerdai lsn a Toro Rosso teljestmnye is elkerlt, miutn egyes csapatok arra panaszkodtak, hogy a kiscsapat jogtalan elnyhz jut a lefojtott V10-es motorok hasznlatval. A technikai igazgatkbl s a FIA kpviselibl ll munkacsoport azonban nem tulajdontott klnsebb jelentsget ennek az gynek.
A Nemzetkzi Automobil Szvetsg (FIA) kpviseli hangslyoztk, tovbbra is figyelik a V10-es s a V8-as egysgek kzti teljestmnyklnbsget, s ha annak szksgt ltjk, azonnal beavatkoznak.
|