Liuzzi: A V10-esek nem gyorsabbak a V8-asoknl
F-1KINGS 2006.04.14. 14:04
A Toro Rosso istll kivteles helyzetben van a tbbi alakulattal szemben. A kisebbik Red Bull csapat ugyanis tovbbra is V10-es motorokat hasznlhat, mg a msik tz grdnak idntl mr a nyolchengeres erforrsokat rjk el a szablyok.
A „vrs bikkat” tmadtk is emiatt eleget, m Vitantonio Liuzzi, a csapta olasz piltja nem rt egyet a vdakkal. A kt hengerrel „megrvidtett” motorokat hasznl alakulatoknak az ellen volt kifogsa, hogy Liuzzik jelents elnyt szerezhetnek a lefojtott V10-esekkel. Scott Speed, a msik „ldztt” pldul legutbb Melbourne-ben pontot is szerzett, ms krds, hogy a verseny utn idbntetse miatt errl le kellett mondania. Sokan gondolhatnk, hogy ennek gy kellett lennie, de a ksbbiekben mg kialakulhatnak viszlyok a megklnbztets miatt, rossz belegondolni, mi lesz akkor, ha a kiscsapatnak becsszik egy jobb eredmny.
A Toro Rosso pilti a lassabb plykon kovcsolhatnak igazn elnyt abbl, hogy autikban tzhengeres hajtm duruzsol. „gy gondolom, hogy azokon a versenyeken, ahol nem a sebessg dominl, j eredmnyekre lehetnk kpesek,”- mondta Liuzzi. „De egyszeren nem rtem a tbbi csapat felhborodst, hiszen a nagydjak 80 szzalkt olyan ringen rendezik, ahol a nagy vgsebessgnek van jelentsge. Ezzel egytt a V10-esek a lassabb plykon valban versenykpesebbek, de nem gyorsabbak, mint a nyolchengeres motorok.”
A 24 ves Liuzzi mg kifejezte azon rmt is, hogy az idei szezonban mr nem kell megosztania a piltaflkt Christian Kliennel, akivel tavaly felvltva versenyeztek a Red Bull csapatnl. Az olasz sofr idn lehetsget kapott, hogy minden versenyen rajthoz lljon, s ez biztosan elnyre fog vlni a j kpessg versenyznek. gy csak a munkjra kell koncentrlnia, s mint mondja, sokkal kiegyenslyozottabbnak rzi magt: „Nem kell amiatt aggdnom, hogy esetleg a kvetkez futamon mr nem n lk majd az autban.”
|