A BMW vadonatj vltval kszl a 2007-es vre
F-1KINGS 2006.04.12. 14:35
A BMW Sauber versenyistll kveti a McLaren Mercedes, a Honda Racing, illetve a Williams Cosworth pldjt, s a kvetkez vben k is bemutatjk sajt fejleszts holtid nlkli sebessgvltjukat, melytl krnknt tbb tizedmsodpercet remlnek.
A gyorskapcsols sebessgvlt lehetv teszi a versenyzk szmra, hogy holtid nlkl, azaz a motor egyenletes teljestmnye mellett, megszakts nlkl vlthassanak sebessget. Ezzel krnknt krlbell egy-kt tizedmsodpercet nyerhetnek a piltk, mely akr tbb msodperc is lehet egy teljes versenytv alatt.
A McLaren s a Honda volt az els kt olyan csapat, mely sikeresen alkalmazta az j sebessgvlt rendszert, melyet korbban ktkedve fogadtak a rivlisok, akik annak legalitst krdjeleztk meg.
Azonban a Nemzetkzi Automobil Szvetsg (FIA) elgedett az j rendszerrel, melyet mi sem bizonyt jobban, mint az hogy az v elejn a Williams is csatlakozott azokhoz a csapatokhoz, akik az j vltt hasznljk.
Most azonban gy tnik, hogy a sorban a kvetkez a BMW Sauber istll lesz. A nmet cg mncheni fhadiszllsn a hrek szerint mr meg is kezddtek a munklatok az j vltmvn, mely a 2007-es konstrukciba kszl.
A BMW Motorsport igazgatja, Mario Theissen megerstette, hogy az j egysgen mr dolgoznak, azonban vilgosan kijelentette, egszen a 2007-es vig vrnak a gyorsabb vlt bevetsvel, mg akkor is, ha annak fejlesztsei mr az idei vben befejezdnek.
„Tl nagy kltsggel jrna az j vlt idei bevezetse” – mondta a szakember, aki azt is megerstette, hogy tovbbra is a titnium vltnl maradnak, noha a sznszlas egysg hasznlata minden tekintetben kedvezbb lenne.
„Nagyon kicsi a slyklnbsg a kt egysg kztt” – magyarzta. „Mindssze egy kilogrammrl beszlnk, de ennl sokkal sszetettebb a helyzet. Nem lehet elkapkodni egy sznszlas vlt megptst.”
|